fbpx

Hvad har landets tre største kommuner til fælles ifm. projekt- og porteføljestyring?

Odense, Århus og Københavns Kommune har alle tre valgt at erstatte farverige Post-It Notes og uoverskuelige Excel ark med et enkelt og brugervenligt alternativ – nemlig ProjectFlow 365.

Hvorfor er det vigtigt for mig at vide, tænker du måske?

Vi bryster os ved de tre største kommuners valg, fordi hver af disse valgte ProjectFlow 365 af vidt forskellige årsager.

Det bekræfter vores forståelse af ProjectFlow 365, som vores hidtil mest mangfoldige og adapterbare projekt- og porteføljestyringsværktøj. Fleksibiliteten i ProjectFlow 365 muliggør specificering efter behov, eksempelvis indlejring af GIS-data eller lignende tilføjelser.

ProjectFlow 365 kan altså visualiseres som en pose med bland-selv-slik. Du kender budgettet og behovet og kan derfor selv til og fravælge ProjectFlow 365’s forskellige værktøjer. 

Med ProjectFlow 365 har vi skabt et simpelt værktøj til projekt- og porteføljestyring, som kan hjælpe organisationer med at prioritere og bevare overblik over deres projekter internt på tværs af afdelinger. 

Nogle af de problematikker, som vi støder på hos både små og store organisationer, indikerer at de mangler overblik over projekterne, hvem har hvilke roller og hvor langt er de respektive med deres dele? Der bliver brugt for meget tid på manuelle processer, dobbeltregistrering og uoverskuelige Excel ark.

De søger en enkel og samlet løsning, som vil gøre projektarbejde mere effektivt og forbedre videndelingen mellem kollegaer. Løsningen SKAL være nem at implementere i organisationen.

ProjectFlow 365 er tæt integreret med Microsoft Office 365 og de velkendte kontor-værktøjerne fra Microsoft og kan nemt tilpasses til kommunens behov. Løsningen er skalérbar og kan målrettes mod et lille eller større styringsbehov både ifm. portefølje- og projektstyring.

Prismodellen er meget fleksibel, og I kan begynde med en enkel og billig løsning og senere udbygge efterhånden som organisationen ønsker det.

KORT

ProjectFlow 365 anskueliggør projekterne og holder styr på:

  • Strategien
  • Behovet
  • Medarbejderkapaciteten
  • Økonomien
  • Dokumenthåndtering

– så du kan arbejde mere effektivt.