fbpx

Sådan kan social features styrke samarbejdet på tværs af projekter

De nye social features i ProjectFLow 365
De nye social features har til formål at styke jeres samarbejde omkring projekterne i projektstyringsværtøjet ProjectFlow 365.

Der er ingen tvivl om, at den hybride arbejdsplads er kommet for at blive, men hvordan påvirker det vores samarbejde internt og på tværs af projekter?

Det er godt to år siden, at hele Danmark lukkede ned, og at vi alle blev sendt hjem. En tid, som vendte op og ned på vores hverdag, både privat og professionelt. I dag er vi så småt på den anden side af pandemien. Vi kan nu se tilbage på, hvilke positive og negative konsekvenser pandemien har haft på vores arbejdsliv, hvor:

  • De fleste fortsat arbejder spredt på forskellige lokationer.
  • Mange medarbejdere har mange hjemmearbejdsdage.
  • Medarbejderne har større frihed til at tilrettelægge deres arbejdstid.

Det medfører dog også nogle udfordringer, som kan have en negativ effekt på samarbejdet i virksomheden, i form af:

  • Betydning for retning, inddragelse og synliggørelse af arbejdsopgaver, når det kommer til ressourcestyring og tidsregistrering.
  • Mindre socialt samvær og interaktion, når vi ikke passerer hinanden som på kontoret.

Kommunikationen omkring kaffemaskinen mindskes, og arbejdstiderne bliver mere asynkrone – men feedbacken er stadig vigtigt. Derfor anvender mange virksomheder og teams forskellige platforme, projektværktøjer og kanaler, for at dele viden og modtage feedback. Når det drejer sig om kommunikationen omkring projekter, så er det noget, vi har gjort lettere i vores projektstyringsværktøj, ProjectFlow 365.

ProjectFlow 365 integrerer social features i projektstyringsværktøjet

Formålet med den nye feature er at dække behovet for bedre kommunikation og samarbejde i projektstyringsværktøjet, og løsningen gør brug af mange af de funktioner, vi allerede kender fra sociale platforme som Facebook, LinkedIn og Instagram.

Når kommunikationen omkring projekterne samles i projektstyringsværktøjet, bliver viden opsamlet og samarbejdet mere effektivt. Den tid der anvendes på at skifte imellem platforme, og tilhørende uddybelse af, hvilken udfordring og opgave der er tale om, mindskes. De fleste af os er allerede superbrugere af kommentarsporet på de sociale medier, så den nye feature kræver ikke nogen yderligere oplæring.

Ved brug af mentions (@), hashtags (#), billeder, emojis m.fl. kan projektdeltagerne koble en kommentar eller spørgsmål til, der hvor udfordringen er opstået. Hvis et projektmedlem tagges til kommentaren, modtager vedkommende en mail, der gør en opmærksom på, at de er blevet tagget. Hermed mindskes risikoen for, at der skabes forvirring om, hvilken projektopgave eller statusrapport der er tale om. Det vil alt andet lige effektivisere ressourceplanlægningen i virksomheden. 

Kontakt os, hvis du vil vide mere om social features eller bestil demo, og prøv ProjectFlow 365 gratis.